India, to love and to hate - Reisverslag uit Mysore, India van Elizabeth Elly Dekker - WaarBenJij.nu India, to love and to hate - Reisverslag uit Mysore, India van Elizabeth Elly Dekker - WaarBenJij.nu

India, to love and to hate

Door: Elizabeth Elly

Blijf op de hoogte en volg Elizabeth Elly

31 Oktober 2015 | India, Mysore

Lieve mensen, dit is de eerste keer dat het lukt om in te loggen. Dus eindelijk na vier weken India een schrijfseltje.
De eerste week heb ik me in de watten laten leggen in Kerala. Een prachtig guesthouse in een tropische tuin vlakbij een prachtig verlaten strand. Drie x per dag super gezond en lekker eten. En iedere dag een ayurvedische oliemassage. Ik vraag me af waarom ik zo nodig altijd toch weer weg moet (van mezelf). Want toen de trein naar Kovalam, moet zonodig het zuidelijkoste puntje van India zien. Vier uur wachten op de trein in de hitte, na middernacht aankomen in de stromende regen, hotel in een soort Zandvoort aan zee. Zonde van die mooie kust. Maar ja, it's money that matter. .... Wel gezellig, want je spreekt nog eens iemand!
Na 2 dagen met de trein in 18 uur naar Bangalore. Gelukkig kan ik ondanks al die mensen om me heen wel meestal aardig slapen. Daarna lesje 'keep on smiling' als carriers en taxichauffeurs me proberen te belazeren. En ook onderweg in dat gigantische gekkenhuis in die stinkende krijsende stad.
Gelukkig ben ik erg vroeg in de ashram zodat ik snel ben ingecheckt en naar mijn kamer kan. De kamer deel ik met 3 roommates uit Sri Lanka, Belgie en Engeland. We blijken een goeie click met z'n vieren te hebben. Ik blijf hier 13 dagen voor de Navratri een een 7-daagse stiltecursus. En ja nu ik dit schrijf is het alweer lang achter de rug. Maar het was zo geweldig, ingrijpend, mooi, een ware bliss. En ik kan iedereen aanraden om af en toe eens een weekje je mond te houden, naar binnen te keren en je niet met anderen te bemoeien. Toen de stilte na 7 dagen verbroken werd was dat heel ontnuchterend. Die gigantische herrie in de ding hall, dat gekwekt van iedereen om me heen. De Navratri duurt dan nog paar dagen en eigenlijk is het jammer dat de stilte niet gewoon 12 dagen aanhoudt. De Navratri is feitelijk het herfstritueel van het hindoeïsme. Puja's, mantra's, alles om de negatieve energie te reinigen, zeg maar een grote healingsessie. Dit keer, op wat hoofdpijn na, ben ik gelukkig niet ziek geworden. Je moet je voorstellen dat de energie zo hoog is dat dat best wel ingrijpt in je lichaam. Een van de laatste dagen kwam Geraldine. Helaas was er geen plek meer in de ashram en moest ze naar een hotel een eind verderop. We liepen elkaar daardoor nogal eens mis.
Toen tijd om verder te trekken. Met de trein naar Mysore, waar we werden opgehaald door een chauffeur van John. Er was ter afsluiting van de Navratri een groot festival in de stad, denk aan een megagrote pelgrimage. Hierdoor kwamen we enorm vast te zitten in de trafficjam. Maar het eind van de rit door het wildpark was geweldig.De eerste olifant gespot, groot en met mooie grote slagtanden. In het donker kwamen we aan bij mijn vriend John op zijn Wild Haven. Hier lijkt het op Out of Afrika, zo mooi, rust, blauwe Nilgrisbergen aan de horizon en af en toe het getrompetter van een olifant.
Volgende keer verder. We worden lek geprikt door de mosquitos. Zitten inmiddels in GOa, maar later meer.

  • 31 Oktober 2015 - 18:46

    Elsbeth:

    Elly heel bijzonder de opening van je nieuwe reis, er gebeuren dingen die wij hier niet tegenkomen geniet van alles en we wachten op het volgende bericht.

  • 09 November 2015 - 15:12

    Gré:

    Die stilte......wat klinkt dat weldadig....
    De drukte en de hitte, het hoort bij het land, maar daarin kan ik me niet vinden.
    Een prachtig verslag hoor Elly, ga snel het volgende lezen.
    Geniet veel van alle indrukken, maar take care of yourself!
    Lieve groet, Gré

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Mysore

Elizabeth Elly

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 3365

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2015 - 28 December 2015

Mini sabbatical

Landen bezocht: